ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Τη Δευτέρα 8 Ιουνίου και την Τετάρτη 10 Ιουνίου επισκέφθηκαν τους μαθητές της Α’ τάξης του Σχολείου μας τα νήπια του 7ου,του 11ου και του 1ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς( αντίστοιχα). Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τις νηπιαγωγούς με σκοπό την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.

    Κατά την επίσκεψή τους λύθηκαν πολλές απορίες τους σχετικά με τα μαθήματα της Α’ τάξης, τα διαλείμματα, τον χώρο όπου θα παίζουν με τους καινούριους φίλους τους και ό,τι άλλο τους απασχολούσε.

     Στη συνέχεια έγινε ανταλλαγή δώρων. Τα πρωτάκια τόνισαν ότι θα τα  περιμένουν με πολλή χαρά στο νέο τους ξεκίνημα με την υπόσχεση να τα προσέχουν και να τα βοηθούν όποτε χρειαστεί!!

Επίσκεψη εθελόντριας του Ερυθρού Σταυρού στη Β’ τάξη

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό υποδεχθήκαμε στη Β’ τάξη μια εθελόντρια του Ερυθρού Σταυρού, η οποία επισκέφθηκε το σχολείο μας για να μοιραστεί με τους μαθητές πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με τον εθελοντισμό και την προσφορά προς τον συνάνθρωπο.

Οι μαθητές είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα για τη συνάντηση, καθώς είχαν ετοιμάσει τις δικές τους ερωτήσεις. Με ενδιαφέρον και περιέργεια συζήτησαν με την εθελόντρια, η οποία απάντησε πρόθυμα σε όλα τους τα ερωτήματα και τους μίλησε για το σημαντικό έργο του Ερυθρού Σταυρού.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η αναλυτική παρουσίαση του εξοπλισμού που περιέχει πάντα το σακίδιο – φαρμακείο της. Τα παιδιά γνώρισαν από κοντά τα βασικά υλικά πρώτων βοηθειών και έμαθαν πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες περιπτώσεις ανάγκης.

Η επίσκεψη έκλεισε με μια όμορφη έκπληξη, καθώς η εθελόντρια μοίρασε στους μαθητές πολύχρωμα μπαλόνια με όμορφα και αισιόδοξα μηνύματα, σκορπίζοντας χαμόγελα και χαρά σε όλους.

Ακόμη πιο ξεχωριστή ήταν η πρωτοβουλία της να γράψει ένα πρωτότυπο παραμύθι με πρωταγωνιστές τις δασκάλες των δύο τμημάτων Πίψου Ελένη, Καζάκου Φρειδερίκη και τους μαθητές της Β’ τάξης. Η δημιουργική αυτή ιστορία ενθουσίασε τα παιδιά, τα οποία αναγνώρισαν τον εαυτό τους μέσα στις σελίδες του παραμυθιού και ταξίδεψαν στον κόσμο της φαντασίας και της συνεργασίας.

Ευχαριστούμε θερμά την εθελόντρια του Ερυθρού Σταυρού για την όμορφη και εποικοδομητική επίσκεψη, τις γνώσεις που μοιράστηκε μαζί μας, καθώς και για τα χαμόγελα και τις όμορφες στιγμές που χάρισε στους μαθητές μας. Τέτοιες δράσεις καλλιεργούν στα παιδιά τις αξίες της αλληλεγγύης, της προσφοράς και του εθελοντισμού.

Μικροί εθελοντές γίνονται φύλακες του πάρκου της γειτονιάς τους!

Στο πλαίσιο των δράσεων του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Δημοτικού ανέλαβαν μια σημαντική πρωτοβουλία για το καλό της κοινότητάς τους. Με υπευθυνότητα και ενθουσιασμό συμμετείχαν στον καθαρισμό του πάρκου της γειτονιάς τους, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος και των κοινόχρηστων χώρων.

Τα παιδιά παρατήρησαν τον χώρο, εντόπισαν σημεία που χρειάζονταν φροντίδα και, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, συνέβαλαν στον καθαρισμό του πάρκου. Μέσα από τη δράση αυτή συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε το περιβάλλον καθαρό και να σεβόμαστε τους χώρους που μοιραζόμαστε όλοι.

Παράλληλα, συζήτησαν για την αξία του εθελοντισμού, της συνεργασίας και της ενεργής συμμετοχής στα κοινά, δίνοντας παράλληλα τον όρκο του ήρωα της προσφοράς. Κατανόησαν ότι κάθε πολίτης, ανεξάρτητα από την ηλικία του, μπορεί να συμβάλει θετικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην κοινότητά του.

Η δράση ολοκληρώθηκε με χαμόγελα, ικανοποίηση και το αίσθημα ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο γύρω μας καλύτερο. Οι μικροί μας μαθητές απέδειξαν έμπρακτα ότι η υπευθυνότητα, ο σεβασμός και η αγάπη για το περιβάλλον ξεκινούν από μικρές καθημερινές πράξεις.

Συγχαρητήρια στους μικρούς εθελοντές μας, που έγιναν οι καλύτεροι φύλακες του πάρκου της γειτονιάς τους!

Διαγωνισμός ζωγραφικής

«Φτερά και πούπουλα»

Του μουσείου Γουλανδρή

Ξεκίνησε το project με μια πρώτη επαφή για το θέμα.

Τα παιδιά είδαν εικόνες και βίντεο με ελληνικά πουλιά στο φυσικό τους περιβάλλον.

Έγινε μελέτη και τα πρώτα σχέδια ώστε τα παιδιά να καταλήξουν στο είδος του πτηνού που ήθελαν να ζωγραφίσουν.

Έκαναν πολλές ζωγραφιές για να εξοικειωθούν με το είδος του πτηνού.

Έπειτα ζωγράφισαν το τελικό έργο.

Τα παιδιά προσέγγισαν το θέμα με πολύ ενθουσιασμό, όρεξη και έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους με την βοήθεια της εικαστικού Μαρίας Δήμογλου.

Επίσκεψη των ΣΤ’ Τάξεων στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ

Στο πλαίσιο της ένταξης των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας στο δίκτυο του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς, με θέμα «Η Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή Ναοδομία ως Στοιχείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO», πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαρτίου μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης επισκέφτηκαν τη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εκεί μας υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά ο Πρόεδρος του Τμήματος, κ. Ηλίας Ευαγγέλου, καθώς και καθηγητές της Σχολής.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους και στο Μουσείο της Σχολής. Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η περιήγηση στον πανεπιστημιακό ναό, όπου οι καθηγητές μίλησαν στα παιδιά για την αρχιτεκτονική και την κατασκευή των ναών, τα υλικά που χρησιμοποιούνταν, καθώς και για τα επιμέρους μέρη που συνθέτουν έναν βυζαντινό ναό.

Ήταν μια εξαιρετικά ωφέλιμη εμπειρία που έφερε τους μαθητές μας σε επαφή με την πανεπιστημιακή κοινότητα και εμβάθυνε τις γνώσεις τους γύρω από την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Διαγωνισμός Μεγαλύτερου Βιβλιοφάγου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς

Στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου μας για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την επαφή των παιδιών με τον μαγικό κόσμο του βιβλίου, ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο «Διαγωνισμός του Μεγαλύτερου Βιβλιοφάγου» σε συνεργασία με τη σχολική μας βιβλιοθήκη.

Μετά από καταμέτρηση των δανεισμών καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, δύο μαθητές του σχολείου μας κατάφεραν να ξεχωρίσουν, έχοντας δανειστεί και διαβάσει τα περισσότερα βιβλία.

Η επίσημη βράβευσή τους πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 Μαΐου. Ως έπαθλο για την αγάπη τους προς το διάβασμα, στους δύο μαθητές απονεμήθηκε από ένα λογοτεχνικό βιβλίο, με την ευχή να συνεχίσουν να ταξιδεύουν μέσα από τις σελίδες των βιβλίων.

Συγχαίρουμε θερμά τους δύο «βιβλιοφάγους» μας για τη διάκρισή τους, καθώς και όλους τους μαθητές που αγκάλιασαν τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας τη φετινή χρονιά!

Η βράβευση των καθαρότερων τμημάτων

Διαγωνισμός Καθαρότερης Τάξης στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς

Σε μια όμορφη πρωτοβουλία για την καλλιέργεια της υπευθυνότητας και του σεβασμού στο σχολικό περιβάλλον, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς διοργάνωσε τον «Διαγωνισμό Καθαρότερης Τάξης», σε στενή συνεργασία με τις υπεύθυνες καθαριότητας του σχολείου μας.

Μετά από καθημερινή και προσεκτική αξιολόγηση όλων των αιθουσών, δύο τμήματα κατάφεραν να ξεχωρίσουν για την υποδειγματική τους καθαριότητα και την ομαδική τους προσπάθεια: το Γ1 και το Ε1.

Η επίσημη βράβευση των δύο τμημάτων πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 Μαΐου. Ως επιβράβευση, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρέλαβαν συμβολικά μια ποδιά που αναγράφει το όνομα του σχολείου μας.

Συγχαίρουμε θερμά τα παιδιά του Γ1 και του Ε1 για το εξαιρετικό παράδειγμα που έδωσαν, καθώς και τις υπεύθυνες καθαριότητας για την πολύτιμη συνεργασία τους στην υλοποίηση αυτής της δράσης!

Η βράβευση του 1ου Διαγωνισμού Ορθογραφίας

Μια γιορτή της ελληνικής γλώσσας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση και των τριών απαιτητικών φάσεων του 1ου Διαγωνισμού Ορθογραφίας, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 Μαΐου η επίσημη βράβευση των μαθητών μας.

Σε μια όμορφη εκδήλωση γεμάτη χαμόγελα, τιμήθηκε ένας νικητής από κάθε τάξη του σχολείου, ως επιβράβευση για την εξαιρετική του προσπάθεια και την πρωτιά του. Το δώρο που απονεμήθηκε στους νικητές ήταν ένα χρηστικό λεξικό, ένα πολύτιμο εργαλείο για το σχολικό τους μέλλον.

Συγχαίρουμε θερμά τους διακριθέντες, αλλά και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε αυτή τη νέα πρωτοβουλία.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου, με τον 2ο Διαγωνισμό Ορθογραφίας!

«Τα παραμύθια μας» στη Βιβλιοθήκη

Ένα λογοτεχνικό ταξίδι γεμάτο δημιουργία, συνεργασία και φαντασία

Μια ξεχωριστή γιορτή δημιουργίας και συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κιλκίς, με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου «Τα παραμύθια μας», ενός έργου που γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία μαθητών διαφορετικών σχολικών βαθμίδων.

Το ταξίδι ξεκίνησε από τη ΣΤ’ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, όπου οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδικά και δημιουργικά, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν τους ήρωες για δεκατρία πρωτότυπα παραμύθια. Με φαντασία, ενθουσιασμό και έμπνευση, κάθε παιδί συνέβαλε στη διαμόρφωση μοναδικών χαρακτήρων με ξεχωριστή προσωπικότητα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήραν οι μαθητές του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς, οι οποίοι ανέλαβαν τη συγγραφή των ιστοριών. Με τη δική τους δημιουργική και εφηβική ματιά, έδωσαν ζωή στους ήρωες και μετέτρεψαν τις ιδέες των μικρότερων μαθητών σε ολοκληρωμένα παραμύθια.

Αφού ολοκληρώθηκε η συγγραφή, οι ιστορίες επέστρεψαν στη ΣΤ’ τάξη, όπου οι μαθητές ανέλαβαν την εικονογράφηση του βιβλίου. Με χρώματα, πινέλα και πολλή αγάπη, αποτύπωσαν καλλιτεχνικά τις ιστορίες, δίνοντας σε κάθε σελίδα τη δική τους μοναδική αισθητική και ζωντάνια.

Η μαγεία των παραμυθιών ταξίδεψε και στο γειτονικό Νηπιαγωγείο, όπου οι ιστορίες διαβάστηκαν στους μικρότερους μαθητές, χαρίζοντάς τους στιγμές χαράς, φαντασίας και δημιουργικής έκφρασης.

Η κορυφαία στιγμή αυτής της όμορφης διαδρομής ήταν η επίσημη παρουσίαση του βιβλίου στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κιλκίς. Σε μια ζεστή και συγκινητική εκδήλωση, οι ίδιοι οι μαθητές παρουσίασαν τη δουλειά τους και μοιράστηκαν με το κοινό τη δημιουργική εμπειρία που έζησαν. Η κατάμεστη αίθουσα γέμισε χαμόγελα, συγκίνηση και θερμά χειροκροτήματα, επιβραβεύοντας την προσπάθεια και τη συνεργασία όλων των παιδιών.

Αντίτυπα του βιβλίου διατέθηκαν στη Δημόσια Βιβλιοθήκη καθώς και στις βιβλιοθήκες των σχολείων που συμμετείχαν στη δράση, ώστε το έργο των μαθητών να είναι προσβάσιμο σε όλα τα παιδιά.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτέλεσε μια ουσιαστική εμπειρία δημιουργικής μάθησης και συνεργασίας ανάμεσα στις σχολικές βαθμίδες, καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία, τη φαντασία, την ομαδικότητα και την αγάπη για το βιβλίο.

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, καθώς και στις εκπαιδευτικούς κ. Λαζαρίδου Ελένη, κ. Τσιμενίδου Αθηνά και κ. Ρίζου Ευγενία για την έμπνευση, την καθοδήγηση και την υλοποίηση αυτής της υπέροχης δράσης.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται επίσης στον Teo Iliadis για την πολύτιμη βοήθειά του στη δομή και την εκτύπωση του βιβλίου, αλλά και για την υπομονή και τη συνεχή υποστήριξή του σε κάθε στάδιο της διαδικασίας.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μικρούς συγγραφείς και εικονογράφους που απέδειξαν πως όταν η φαντασία συναντά τη συνεργασία, μπορούν να δημιουργηθούν πραγματικά υπέροχα πράγματα.

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Την Τετάρτη 27 Μαΐου και ώρα 18:00, στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η ημερίδα που διοργάνωσε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς με θέμα: «Η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο».

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την ενημέρωση και την υποστήριξη γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη μετάβασή τους στη νέα σχολική βαθμίδα, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας σχολείου, οικογένειας και υποστηρικτικών δομών.

Ιδιαίτερη χαρά και τιμή αποτέλεσε για το σχολείο μας η συνεργασία με το 4ο και το 6ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, καθώς και με το 1ο και το 7ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς, γεγονός που ανέδειξε το πνεύμα συνεργασίας και κοινής προσπάθειας για την υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών μας.

Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε στην επιστημονική ομάδα του ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Κιλκίς, στην ψυχολόγο ,κ. Τζούρα Έφη,του Κ.Π. « ΝΗΡΕΑΣ»,  καθώς και στον λογοθεραπευτή, κ. Παπαδόπουλο Λευτέρη, για τις πολύτιμες εισηγήσεις και τη συμβολή τους στην επιτυχία της ημερίδας.

Ευχαριστούμε επίσης όλους όσοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση, συμβάλλοντας ενεργά σε έναν ουσιαστικό διάλογο για το καλό των παιδιών μας.